Stichting Accolade

Stichting Accolade is daadwerkelijk opgericht op 23 september 2002 vanuit de behoefte om een gebouwtje op begraafplaats Selwerderhof te bestemmen als ruimte waar begraafplaatsbezoekers en nabestaanden in een passende sfeer kunnen vertoeven, desgewenst iets kunnen gebruiken, een luisterend oor vinden en informatie aantreffen die voor hen relevant kan zijn.

De naam Accolade is gekozen omdat het accoladeteken staat voor verbinding; verbinding tussen leven, dood en samenleving. Verbinding tussen mensen. Bovendien is het ook een omarming na de ridderslag, een warm menselijk gebaar wanneer iemand een belangrijke overgang maakt.

Zie verder bij activiteiten

Het kantooradres van de stichting is in het pand van Lotus uitvaartverzorging en -begeleiding: Schoolholm 3, 9711 JD Groningen. Telefoon 050-3125150 (antwoordapparaat of dinsdags) Bij voorkeur contact per mail: stichting accolade

tekenen gebruikersovereenkomst

eerste presentatie van theehuisplan rond kerst